ISO 45001:2018 – Sistemul de management al sănătății și securității în muncă

ISO 45001:2018 – Sistemul de management al sănătății și securității în muncă

ISO 45001:2018 este un standard international, utilizat de catre organizatiie care doresc sa reduca/gestioneze riscurile legate de sanatatea si securitatea la locul de munca prin implementarea si certificarea sistemului de management.

In orice organizatie, angajatii dar si alte parti interesate pot fi expusi unor riscuri legate de sanatatea si siguranta desfasurand activitati asociate domeniului. ISO 45001:2018 asigura cadrul de evaluare, monitorizare si destionare eficienta a riscurilor, astfel incat organizatia sa poata imbunatatii performanta, promova siguranta si un loc de munca sanatos.

Scopul unui sistem de gestionare al sanatatii si securitatii in munca sunt prevenirea vatamarilor corporale si a sanatatii precare a lucratorilor si asigurarea unor locuri de munca sigure si sanatoase. In consecinta este extrem de important ca organizatia sa elimine pericolele si sa reduca riscurile in materie de sanatate si siguranta la locul de munca, prin luarea unor masuri eficiente de prevenire si protectie.

Avantajele certificarii ISO 45001:2018:

  • Sa consolideze angajamentul organizatiilor privind sanatatea si securitatea in munca prin intermediul unui sistem eficient de management al sanatatii si securitatii locurilor de munca.
  • Cresterea increderii clientilor, comunitatii, a angajatilor si al autoritatilor.
  • Recunoasterea internationala a certificarii imbunatateste imaginea organizatiei.
  • Avantaj fata de competitori.
  • Asigura transparenta si eficacitatea gestionarii sanatatii si securitatii la locul de munca prin traducerea rezultatelor evaluarilor riscurilor, ale auditorilor, ale inspectorilor. Planurile de actiune pentru reducerea la limita inferioara a costurilor legate de munca cu numarul de zile de concediu medical cauzat de accidente si boli ale angajatilor.
  • Ajuta la identificarea pericolelor care pot rezulta din activitatile de subcontractare sau in relatiile cu furnizorii, clientii si iau masurile corespunzatoare pentru a le proteja.
  • Consolidarea increderii intre autoritatile juridice in ceea ce priveste respectarea legislatiei aplicabile.